Až do sklonku 80. let se muselo vzít zavděk přímořskými oblastmi ve "spřátelených zemích", jak se říkalo ostatním komunistickým státům ve východní Evropě.

S cestou k baltskému pobřeží na území bývalé NDR nebýval problém a taková Rujána se stala turistickým pojmem; potíž zato byla tradičně s počasím. Více tepla si člověk užil u vzdáleného Černého moře, na pobřeží Rumunska a hlavně Bulharska, kde jste si někdy mohli připadat jako doma - čeština byla slyšet všude okolo. Tady však zase byla potíž s dopravou. Většina Čechů tam cestovala autem po silnicích, které tehdy byly mnohem horší než dnes, případně absolvovala agonizující cestu vlakem. K dobrým radám na cestu autem patřilo: při průjezdu Rumunskem raději neotvírat ani okna, nikdy nejezdit potmě a v Maďarsku pro jistotu natankovat plnou. Pro mnoho trabantů a škodovek "stodvacítek" se skoro 2000 kilometrů dlouhá cesta ukázala být nad jejich síly a historky o svépomocných opravách motorů v bulharských (rumunských, maďarských) vesnicích tak patřily ke koloritu dovolené.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se